Saturday, February 14, 2009

Respek SIS!!

Saya "respek" dgn Sisters In Islam....saya kagum dgn kecekalan dan iltizam mereka dlm melaksanakan kerja2 demi mencapai objektif yg mereka gariskan....

Kenapa?Apa buktinya?

Ini buktinya:

Dlm tahun 2008 saja, mereka telah berjaya buat tour around Malaysia dgn jumlah mad'u yg agak besar, secara data dan statistik nya program paling besar yg dapat dicakupi mad'unya adalah seramai 230 org, nak bukti boleh tgk kat sini... http://www.sistersinislam.org.my/index.php?option=com_content&task=view&id=496&Itemid=300

tu tahun 2008 saja, tu belum masuk prog2 khidmat masyarakat, khidmat nasihat guaman percuma, kempen2 kesedaran hak wanita yg free of cas yg selalu dipandang senteng segolongan lain....

Apa silapnya kita?apa lemahnya kita?

Kita(baca : saya) selalu beralasan mereka didanai entiti2 besar seluruh dunia dlm program2 mereka...mm, itulah kita(baca : saya), cuma beralas-alasan, dan bermalas2an...

Bagi saya, kalau kita(baca : saya) bijak mengurus atur ekonomi dgn mengurangkan aktiviti2 libur, umrah sunnah, hajji sunnah, lebih baik kita(baca : saya) gunakan wang kita(baca : saya) utk dana pembinaan mu'assasah2 atau projek2 grand dlm berjihad mempertahankan Islam...

Apakan daya,,ramai(baca :saya) yg lebih rela simpan duit demi beli kereta honda City 2.0 berbanding menyimpan utk tujuan membina muassasah Islami....

Bukan sedikit kalangan kita(baca :saya) yg bergaji besar, berduit besar...bukan sedikit...

Kita(baca : saya) asik kata SIS sesat,SIS terpesong,tp apa buktinya?mana program2 bersifat "intelectual engagement" yg kita(saya) buat terhadap mereka?kalau adapun kenyataan media bersifat sekali-sekala bila mereka(SIS) ada buat program besar...

Mmm...jauh lagi nampaknya jalan......

No comments: